Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Recull de premsa AFB
inici AFB - Recull de premsa
     
  Article d'opinió d'Antoni Torres a Correo Farmacéutico  
 

Correo Farmacéutico publica a la secció d'Opinió, el 4 de desembre de 2018, l'article d'Antoni Torres, president de FEFAC, "Precio y valor. ¿Dónde queda la salud?" 

 
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: General | Gestió
  • Etiquetes: preu | Correo Farmacéutico | Salut | farmàcia | farmacèutic | farmàcia online | supermercat | opinió | tribuna | marketplace | valor
  • Data de publicació: 05/12/2018 10:21:37
 
 

En aquest article, Antoni Torres reflexiona sobre la venda de productes en supermercats online i marketplace i el valor que aporta la farmàcia i el professional farmacèutic amb el seu consell de salut enfront d'aquests canals, que només tenen en compte el preu. Així, Torres explica que, com a farmacèutics, tenim clar que "preu i valor són dos paràmetres molt diferents i que van a dianes també molt diferents, ja que un és econòmic i l'altre és la salut". 

El president de FEFAC recorda que la farmàcia ha estat sempre el centre neuràlgic de salut d'una comunitat, on l'atenció es dona de manera immediata, al mateix preu en qualsevol punt del país i sense cost afegit. "Aquesta proximitat ha caracteritzat sempre a la farmàcia, i ha atorgat al farmacèutic la categoria de persona de confiança i credibilitat". 

Torres destaca la capacitat de la farmàcia de comunicar tota mena de missatges de prevenció i salut, "apropant a les persones al sistema sanitari, a les associacions de pacients i als laboratoris, que han vist en el farmacèutic un gran aliat al llarg dels anys per recomanar els seus productes, introduir-los en el mercat i avalar-los amb el seu consell", ja que la farmàcia, diu, "és una de les portes d'entrada de la innovació".

Si en l'àmbit físic tot això és important, en el món digital la recomanació "és exactament igual d'important" i "és el principal valor de la farmàcia", el que la diferencia dels grans marketplace o supermercats online, "en els quals el més important és trobar el millor preu".

L'article conclou que, quan el valor es redueix al preu, la salut perd la seva raó de ser, i el farmacèutic perd la seva raó de ser com a professional sanitari que ajuda a les persones a resoldre els seus dubtes i fer un ús correcte dels productes.

Torres acaba dient que no s'ha de perdre mai de vista que "la salut és el centre de la nostra tasca i el medicament l'eix de les nostres accions", pensant òbviament en la rendibilitat de la farmàcia, per tal de fer sostenible "una farmàcia cada vegada més descapitalitzada" per les baixades de preu i aportacions econòmiques al sistema.

Llegeix l'article "Precio y valor. ¿Dónde queda la salud?" a Correo Farmacéutico

 

I tu, què opines? (La teva implicació és important. Deixa els teus comentaris sobre l'article. Volem conèixer la teva opinió).

 

 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Associació de Farmàcies de Barcelona - C/ Casanova, 84-86, Entr. 1ªC - 08011 Barcelona - Tel. 93 323 24 22 - Fax 93 454 61 77 | afb@afb.cat